Naciśnij ESC aby opuścić wyszukiwarkę

Od redakcji

3/2024

Drogie Osoby,

oto jest: trzeci numer Popmoderny A.D. 2024. Tym razem z kilkudniowym poślizgiem, bo pochłonęło nas misterium cierpienia (czytaj: część redakcji się pochorowała).

Gdyby był rok 2001, napisalibyśmy pewnie, że jest to numer MULTIMEDIALNY: znajdziecie w nim między innymi fotoesej Joanny Najbor, fotografie towarzyszą też pierwszej części cyklu Utilities Not Included Natalii Ławskiej. Jak pisze sama autorka: to projekt opowiadający o spojrzeniach na przestrzenie potrzebne do przetrwania pierwszych podrygów dorosłości (w zasadzie później też). Mamy też kolejną część cyklu Rajder Konrada Janczury, który opowiada m. in. o nobliście Fossem – i, nie uwierzycie, też są zdjęcia, powracające do zaprzeszłych świąt i słusznie minionej zimy.

Głód ruchomych obrazów zaspokaja z kolei nowość od ARTE, czyli dokument o malarzu Lyonelu Feiningerze, którego możecie kojarzyć z Bauhausem. Żeby nie było, mamy też artykuły wpisujące się w tradycję „czarny tekst na białym tle”: Jan Bińczycki rozmawia z zespołami Narbo Dacal i Wij, Pascal Buła recenzuje nowy album MGMT, Maria Dutkiewicz pisze o filmie La chimera, a na deser mamy jeszcze fragmenty nowości z Ha!artu i Cyranki. Ale i tu w części tekstów znajdziecie linki do Youtube’a: NO MÓWIMY WAM, JEST TO NUMER MULTIMEDIALNY.

W tegorocznym trzecim numerze:

Joanna Najbor, Fotoesej: Sycylia

Maria Dutkiewicz, Poezja o zombie i sile nabywczej („La chimera”)

Natalia Ławska, UNI 1#: Porto

Konrad Janczura, Zima z Noblistą

Jan Bińczycki, Zdrowy margines i osobliwe satelity. Wywiad z Narbo Dacal i Wijem

Pascal Buła, Dzieci dorosły (MGMT – „Loss of Life”)

Fragment nowości: Natalka Suszczyńska, „Chipsy dla gości”

Fragment nowości: James Hannaham, „Wszyscy mieli w dupie, co stało się z Carlottą”

Nowość od Arte: „Lyonel Feininger – mistrz Bauhausu”

Miłej lektury, miłego oglądania!