Drogie Osoby,
oto jest: trzeci numer Popmoderny A.D. 2024. Tym razem z kilkudniowym poślizgiem, bo pochłonęło nas misterium cierpienia (czytaj: część redakcji się pochorowała).
Gdyby był rok 2001, napisalibyśmy pewnie, że jest to numer MULTIMEDIALNY: znajdziecie w nim między innymi fotoesej Joanny Najbor, fotografie towarzyszą też pierwszej części cyklu Utilities Not Included Natalii Ławskiej. Jak pisze sama autorka: to projekt opowiadający o spojrzeniach na przestrzenie potrzebne do przetrwania pierwszych podrygów dorosłości (w zasadzie później też). Mamy też kolejną część cyklu Rajder Konrada Janczury, który opowiada m. in. o nobliście Fossem – i, nie uwierzycie, też są zdjęcia, powracające do zaprzeszłych świąt i słusznie minionej zimy.
Głód ruchomych obrazów zaspokaja z kolei nowość od ARTE, czyli dokument o malarzu Lyonelu Feiningerze, którego możecie kojarzyć z Bauhausem. Żeby nie było, mamy też artykuły wpisujące się w tradycję „czarny tekst na białym tle”: Jan Bińczycki rozmawia z zespołami Narbo Dacal i Wij, Pascal Buła recenzuje nowy album MGMT, Maria Dutkiewicz pisze o filmie La chimera, a na deser mamy jeszcze fragmenty nowości z Ha!artu i Cyranki. Ale i tu w części tekstów znajdziecie linki do Youtube’a: NO MÓWIMY WAM, JEST TO NUMER MULTIMEDIALNY.
W tegorocznym trzecim numerze:
Joanna Najbor, Fotoesej: Sycylia
Maria Dutkiewicz, Poezja o zombie i sile nabywczej („La chimera”)
Natalia Ławska, UNI 1#: Porto
Konrad Janczura, Zima z Noblistą
Jan Bińczycki, Zdrowy margines i osobliwe satelity. Wywiad z Narbo Dacal i Wijem
Pascal Buła, Dzieci dorosły (MGMT – „Loss of Life”)
Fragment nowości: Natalka Suszczyńska, „Chipsy dla gości”
Fragment nowości: James Hannaham, „Wszyscy mieli w dupie, co stało się z Carlottą”
Nowość od Arte: „Lyonel Feininger – mistrz Bauhausu”
Miłej lektury, miłego oglądania!