Naciśnij ESC aby opuścić wyszukiwarkę

Od redakcji

4/2024

Drogie Osoby!

Dzisiejszy numer jest mniejszy, nie tylko dlatego, że spotykamy się ponownie w kwietniu, ale również dlatego, że nadajemy do Was w stanie organizacyjnym zgodnym z mottem pisma „Powściągliwość i Praca”. Aż trudno powiedzieć, o którym z członów myślimy dziś cieplej.

Do rzeczy. Rozalia Knapik-Wojtaczka ostro punktuje Problem trzech ciał, wracając na nasze łamy po dłuższej przerwie. Kamil Walczak przypomina Ręce do góry z 1981 roku. Gdybyście chcieli (mogli?) pozostać w kontekstach filmowych, dziś wraz z Arte podsuwamy też film dokumentalny o legendarnym (a od niedawna budzącym niezdrowe emocje wśród amerykańskich Republikanów) komiksie Maus Arta Spiegelmana. 

W dalszą podróż zabiera nas też Filip Ryba, dzieląc się nie tylko zestawem refleksji i literackich fragmentów z libańskiego źródła, ale dokumentując fotograficznie ostatnie ślady nie tak dawnej rewolucji. Dla wielu z nas równie odległą wycieczką będą Dance Moms, o których opowiada dziś Kacper Dziadkowiec. Jest co obejrzeć – jest co przemyśleć.

Na koniec oczywiście dwa fragmenty. Oba tytuły to gorące (reklama! promocja czytelnictwa!) nowości. Nie dajcie się prosić.

Całość znajdziecie tutaj:

Filip Ryba, Fotoesej: Liban

Kacper Dziadkowiec, Taniec – koszmar mojej córki („Dance Moms”)

Rozalia Knapik-Wojtaczka, Wszystko wszędzie naraz (znowu) („Problem trzech ciał”)

Kamil Walczak, Życie pod zastaw („Ręce do góry”)

Fragment nowości: Izabela Tadra, „Hotel ZNP”

Fragment nowości: Helen Weinzweig, „Mała czarna i perły”

Nowość od Arte: Jak Maus zabił Miki